ارتباطات

ارتباطات

کلیدی ترین راه برقراری ارتباط در موقعیت های مختلف صحبت کردن به زبان مخاطب است و این عمل با مهارت شنیداری مکمل یکدیگر هستند. شما با یادگیری مهارت های گفتگو، افزایش اعتماد به نفس، افزایش اطلاعات در حوزه لغت و شنیداری

ارتباطات

کلیدی ترین راه برقراری ارتباط در موقعیت های مختلف صحبت کردن به زبان مخاطب است و این عمل با مهارت شنیداری مکمل یکدیگر هستند. شما با یادگیری مهارت های گفتگو، افزایش اعتماد به نفس، افزایش اطلاعات در حوزه لغت و شنیداری می توانید به سطح ایده آل در زمینه مکالمه انگلیسی برسید. می توانید راحت تر هدف و منظور خود را بیان کرده و متقابلا بهتر هدف طرف مقابل را بفهمید و ارتباط بیشتری بگیرید. تاثیر گذار ترین نقش یک گوینده رو میتوانید در مذاکرات تجاری ببینید که چطور می توان با استفاده از فنون صحبت کردن و اطلاعات کافی مذاکره را به نتیجه ی ایده آل خود نزدیک کرد.

برای رسیدن به این هدف چه باید کرد؟

استفاده از لغات گوناگون و مرتبط با حوزه تخصصی تاثیر بسیار زیادی در تعامل با افراد متخصص خواهد داشت. داشتن دایره ی لغات قوی و گسترده به نحوی شما را به یک گوینده حرفه ای در هر موقعیت ویا هر مناظزه از دید شنوندگان تبدیل خواهد کرد.

به عنوان مثال واژه ی  interest از دید هر فرد عادی به معنای علاقه می باشد، همانند مثال زیر:

My interest in English speaking has grown up recently.

اما در صورتی که شما از دید یک سرمایه گذار و یا بازرگان به این واژه نگاه کنید معنای متفاوتی چون وام در جمله زیر پیدا می کند:

I have got an interest free from the bank.

 

چرا مهارت لیسینینگ برای ارتباط برتر داشتن مهم است ؟

مهارت شنیداری نه تنها به فهم جهان و آدم‌ها کمک می‌کند، بلکه بر مهارت‌های اجتماعی شما نیز اثری عمده دارد. افرادی که در این مهارت تسلط کافی داشته باشند، با سرعت و سهولت بیشتری می‌توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند. به عبارت دیگر شما می‌توانید از طریق تقویت مهارت شنیداری، اعتماد به نفس و توانایی خود را برای بیان آنچه در ذهنتان است نیز افزایش دهید، زیرا با رویه‌های کلی زبان مقصد در هنگام بیان مطالب آشنایی دارید.

از مشکلات کلیدی هر فرد که به یادگیری زبان می پردازد عدم مهارت شنیداری است چرا که بومیان هر زبان تک واژه ها را به نحوی تلفظ می کنند که برای افراد غیر بومی قابل هضم نیست و شما می توانید با یاد گیری محل تولید هر صدا ، ترکیب تلفظ حروف بی صدا ، عبارتهای مخفف و غیره به خوبی از پس این مشکل برآیید. حتی دانستن تفاوتهای تلفظی لهجه ی آمریکایی ، بریتانیایی ، استرالیایی و نیوزیلندی که برای آزمون بین الملل آیلتس مورد تست قرار می گیرند، می تواند شما را سریعتر به هدفتان برساند .

برای تقویت مهارت لیستنینگ چه باید کرد؟

پیشنهاد ما برای شما در وهله ی اول استفاده از پکیج های رایگان آموزشی تلفظ به لهجه های متفاوت است؛ چرا که بدین گونه می توانید با ادغامهای عامیانه در مکالمات و حتی حروف ناخوانا آشنا شوید. می توانید با تماشای فیلمهای برتر مخصوص تقویت زبان انگلیسی ( در بخش دانلودها) مهارت شنیداری خود را افزایش دهید و همچنین می توانید با برنامه ریزی خاص و گوش دادن به مدت 10 الی 15 دقیقه در هر روز از منابعی که شخصاً به آنها دسترسی دارید در هر حال و هر مکان ( منزل، محل کار، ماشین، مترو و ...) به یک شنونده فوق العاده قوی در زبان انگلیسی تبدیل شوید به طوری که با لیستنینگ های آزمونهای بین المللی هیچ مشکلی نخواهید داشت.

 


اشتراک در:

فرم بیان دیدگاه